Share

הסיפור שייך למאמר פרשת וישב: "קשה כִּשְׁאוֹל קנאה". מומלץ לקרוא את המאמר לפני שמקריאים לילדים את הסיפור.

בעיר כרמיאל יש "פארק הייטק". זהו מתחם רחב שבו נמצאים חמישה בניינם גדולים ובהם מרכזי פיתוח למערכות שונות. העיריה הקימה את הפארק לפני כעשר שנים מתוך ראייה נכונה של צרכי העיר: הזדמנות טובה לפיתוח כשרונות, ולהגדלת מקורות ההכנסה של העיריה. "פנינת כרמיאל" הוא שם אחד המרכזים בפארק, שמעסיק כ- 100 אנשי פיתוח. המשכורות שם גבוהות והדרישות המקצועיות בהתאם. העובדים עובדים חמישה ימים בשבוע, כעשר שעות בכל יום. כדי לעודד את העובדים לתפוקה משמעותית בייצור, הכריז יוסי מנהל המרכז על תחרות בין הצוותים לייצור רכיב אלקטרוני חשוב שהוזמן על ידי חברה גדולה בחוץ לארץ. הפרס שהבטיח יוסי לתחרות היה חופשה משפחתית של שבוע ימים במלון "הכל כלול" באילת, לכל אחד מאנשי הצוות שינצח בתחרות, שאמורה להסתיים עד לסוף השנה.

התחרות יצאה לדרך ובכל שבוע בודק יוסי את ההתקדמות של כל צוות, מעודד ומדרבן להמשך המאמץ. מועד סיום המבצע מתקרב והמתח בין הצוותים גובר. הועדה שבחר יוסי לבדיקת ההצעות התחילה לקבל את התוצאות מכל צוות. בשבועיים האחרונים נשארו שתי הצעות, כשהפער ברמה המקצועית שביניהן הוא קטן. ככל שהתקרב היום, המתח בין חברי הצוותים גובר ובמקביל – חברי הועדה מתקשים להחליט. ביום האחרון בשעות הבוקר התקבלה ההחלטה שצוות אלכס זכה בפרס. השמחה בקרב חברי הצוות היתה גדולה, ולעומתם, חברי צוות אדרי היו בצער מכך שההצעה שלהם לא זכתה במקום הראשון. חברי צוות אדרי הגישו ערעור על הפסדם, ונפגשו עם יוסי מנהל המרכז , אך כל מאמציהם לבדיקה חוזרת- לא הועילו. רגשי קנאה של חברי צוות אדרי בחברי צוות אלכס התחילו לכרסם בליבם והאוירה בין הצוותים נעשתה עכורה.

התערבות מועילה של אבי

אבי הוא מנהל מרכז הפיתוח הסמוך, והוא שמע על האכזבה והמרירות שבלב חברי צוות אדרי. בהכירו מקרוב את חברי הצוות ניגש לשוחח איתם במטרה להרגיעם, אך ללא הועיל. מאוחר יותר חשב על רעיון שאולי יכול להביא להרגעת הרוחות. הוא הזמין את עמיתו יוסי מנהל המרכז לשיחה קרובה. בשיחה זו הסביר לו שלטובת מפעלו הוא חייב לשמור על צוות אדרי אצלו. האוירה הנוכחית מעלה חשש שהם יעזבו כאיש אחד את המפעל ולא יחסר מי שיקלוט אותם. לכן, הציע אבי, כדאי ליוסי להגיע איתם לפיוס. הוא הציע שיפצה אותם בפרס עידוד- חצי שבוע במלון לכל חברי הצוות. ההשקעה הזאת, אמר אבי, כדאית למפעל כיוון שמדובר בצוות איכותי ביותר. השיחה בין השניים היתה ארוכה ובסופה השתכנע יוסי וקיבל את ההצעה.

חיבוקים במקום קנאה!

יוסי חזר הביתה באותו יום כשהוא מהורהר. הוא שיתף את אשתו בשיחה שהיתה לו עם אבי וגם היא תמכה ברעיון. למחרת זימן יוסי את חברי צוות אדרי למשרדו, שמע שוב את גירסתם, ובסוף הודיע להם, שלאחר חשיבה מקיפה בהיבטים השונים של הנושא, החליט להעניק להם פרס עידוד- חצי שבוע במלון לכל חברי הצוות. החברים הגיבו בהפתעה גמורה, כיון שלא ראו עד כה שיוסי מתחשב בעמדתם. הם הודו לו בהתרגשות ובקשו לזמן לחדרו גם את חברי צוות אלכס. הפגישה בין הצוותים התקיימה עוד באותו יום, ונציג של צות אדרי ביקש לומר מספר משפטים לכולם:

"חברים יקרים, יש לנו הערכה רבה לחברי הועדה, ואנחנו מברכים את חברינו מצוות אלכס על הזכיה. הבוקר זימן אותנו מנהל המפעל למשרדו והודיע לנו על החלטתו להעניק לנו פרס עידוד. אנחנו מודים לו על כך ומעריכים את תבונתו שבהחלטה. אנחנו רוצים להבהיר שלא מניעת הפרס הציקה לנו עד כה, אלא עצם היחס. יצאנו בתחושה שאין כל הערכה למאמצינו בבניית הרכיב האלקטרוני. תחושתנו עתה היא שישנה הערכה למאמצינו, אלא שכמובן, היה הכרח להחליט על צוות אחד שזוכה מבין השניים. אנחנו בהחלט יוצאים מעודדים מהפגישה הזאת, לקראת פרויקטים נוספים". הפגישה הסתיימה בחיבוקים בין חברי שני הצוותים ובהבעת תודה לכולם.

 

שאלות דיון

  1. מה גרם לצוות אדרי לתחושת קנאה בליבם?
  2. איך הצליח אבי לשכנע את יוסי לפצות את צוות אדרי?
  3. מה השתנה בתחושות של צוות אדרי לאחר קבלת הפרס?
  4. האם גם לכם יש רעיון למניעת קנאה?