ברכת מנהיג

מנהיג, ככל שתפקידו יהיה רחב יותר, אחראי יותר, יקשה עליו להתיחס לכל הנושאים שעל סדר היום, עד לאחרון בהם. בשלב מסוים הוא יציב לעצמו סדר עדיפויות, על פיו יראה להתיחס לעניינים חשובים יותר תחילה ואחריהם יזכו להתיחסות הפחות חשובים. פרשת "פקודי" מלמדת שמשה רבנו ראה חשיבות לברך את העם כולו לרגל השלמת מלאכת המשכן, ברכה שתלווה אותם לאורך זמן.

למאמר המלא וסיפור ילדים על המידה "ברכת מנהיג"

נאמנות מנהיג

תפקידו של מנהיג ציבור עמוס מאד בפרטים. לעתים נדמה לו שהא יכול לוותר על משימה מסוימת, לטובת ביצוע משימות אחרות. פרשת "פקודי" מלמדת שעל המנהיג להיות נאמן לתפקידו, וגם להיראות כזה. עליו לתת דין וחשבון לעמו על כל תרומה או סכום כסף שהגיעו לקופת הרשות עליה הוא מופקד.

למאמר המלא וסיפורי ילדים על המידה "נאמנות מנהיג"

ערבות הדדית

עם ישראל הוא עם המורכב משנים עשר שבטים, מעדות רבות ומדעות שונות. בכל זאת עליו לזכור תמיד שהוא עם אחד. פרשת "פקודי" מלמדת שמלאכת המשכן שכללה גיוס תרומות, יצירת הכלים ובניית המשכן, נזקפת לזכותו של עם ישראל כולו. והפסוק מגדיר זאת במלים מיוחדות: "וַתֵּכֶל כָּל עֲבֹדַת מִשְׁכַּן אֹהֶל מוֹעֵד; וַיַּעֲשׂוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל כְּכֹל אֲשֶׁר צִוָּה ה' אֶת מֹשֶׁה, כֵּן עָשׂוּ.". כל אחד תרם את חלקו, מי בתרומת החומרים, מי בעשייה האמנותית ומי בבניית המשכן.

למאמר המלא וסיפורי ילדים על המידה "ערבות הדדית"

שכינה בישראל

הפסוק שבו מופיעה המצווה לבנות את המשכן הוא: "וְעָשׂוּ לִי מִקְדָּשׁ וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹכָם", דייקו חכמינו במילה "בְּתוֹכָם" ואמרו שכוונת ההוראה היא שהשכינה תשרה בתוכו של כל אחד מישראל, בלבו פנימה. כלומר, ה' ישרה שכינתו במשכן, אך המשמעות לכך תהיה שכל אחד יחוש בתוכו את קרבת ה'. פרשת "פקודי" מלמדת שאכן כך היה. עם ישראל כולו השתתף במלאכת המשכן וה' קיים הבטחתו והשרה שכינתו במשכן "וּכְבוֹד ה' מָלֵא אֶת הַמִּשְׁכָּן".

למאמר המלא וסיפורי ילדים על המידה "שכינה בישראל"

חידת המידות

ילדים יקרים, שימו לב.

בחידה שלפניכם רמוזה אחת מארבע המידות שבפרשה. עליכם למצא איזוהי. בהצלחה.

בכיתה שלנו האווירה טובה

מרגישים טוב כמו במשפחה

כשלמישהו יש בעיה חמורה

משתדלים כולם להציע עזרה