Share

הסיפור שייך למאמר פרשת משפטים: מי מקלל את הוריו?! מומלץ לקרוא את המאמר לפני שמקריאים לילדים את הסיפור.

"די, הפסק לקלל! שים לב את מי אתה מקלל! אני אבא שלך!" כך ניסה אבנר להפסיק את בנו דני מלקלל אותו.

"מה אתה אומר על דני שלי, שכבר בגיל 10 מתחצף אלי וגם מקלל?" פנה אבנר בכאב למחרת האירוע לחברו לעבודה, גיל,  כשהוא מבקש בעצם ממנו עצה להתנהלות נכונה בבית מול ילד כזה. "אגיד לך את האמת…אני חוזר כעת אחורה לגיל הילדות שלי ונזכר בעצמי שכך גם אני התנהגתי כלפי אבי", המשיך אבנר.

"אבנר, שים לב מה אמרת עכשיו. אני חושב שהחזרה שלך לגיל הילדות היא המפתח לפתרון."

"למה אתה מתכוון בדיוק?", הקשה אבנר.

"כשאתה נזכר בקללות שלך לאביך, מה אתה חושב על כך?"

"גיל, יקירי", השיב אבנר, "לקח לי שנים להבין את משמעות הקללות. רק עכשיו כשהבן שלי מקלל אותי, רק עכשיו אני מבין את חומרת הדבר. לקלל אבא?! זה בעצם לכפור במציאותו, זה לומר לו, כאילו, "מה אתה עושה פה בכלל?!" ,הביע אבנר את תפישתו בענין הקללה.

"אתה צודק", השיב גיל, "טוב שאתה אמרת את זה ולא אני. שים לב מה קורה. הנזק היותר גדול מהקללה להורה הוא לא בתוכן הקללה, אלא במשמעות של האירוע. ילד שמקלל, צריך להתחיל להחזיר אצלו את כבוד ההורה ולא תמיד זה קל"

"מה אתה מציע לי לתיקון המצב, להתחלת "דף חדש" במערכת היחסים שלי עם דני?", שאל אבנר.

"שמע, ביום שלישי בשבוע הבא יש לי עם נועם שלי חברו של דני בנך, טיול כייפי בספארי. פשוט החלטתי לצ'פר אותו על התנהגות יפה שלו בבית לאורך זמן. מה דעתכם להצטרף אלינו, אתה ודני?"

"וואלה, זה רעיון. אבל איך אני יכול לצ'פר ילד שמתחצף ומקלל…?", תמה אבנר.

"סמוך עלי, אבנר. פשוט, בערב אתקשר אליכם הביתה ואזמין את שניכם, בלי להכנס לכל הסיפור שביניכם…"

"כל הכבוד לך, גיל. ותודה רבה מראש".

הטיול לספארי יצא לדרך. כולם היו שותפים בהכנתו והוא היה מוצלח. הארבעה סיירו בשבילי הספארי להנאתם, חלק ברגל וחלק כשהם רכובים ברכב של הפארק. בסיור בשבילים, טבעי היה שדני ונועם יחברו יחד ולצדם אבותיהם: אבנר וגיל. דני היה נסער בתחילת הסיור וגילה את לבו לנועם.

"אתה לא יודע מה קרה בשבוע שעבר. אני פשוט נהגתי בחוצפה וקללתי את…"

"לא, אל תגיד. באמת? אני לא מאמין…דע לך דני, שאפילו בשעות קשות שהיו לי עם אבא לא פלטתי מפי מילה לא יפה כלפיו"

"אתה צודק נועם. מאז, אתה לא יודע מה עובר עלי. קשה לי להרדם בלילה ואני מתבייש כל כך מאבא שלי ולא יודע איך לפייס אותו. מה אתה מציע לי לעשות?"

"יש לי רעיון, אמר נועם. "שוחח עם אמא שלך והכן איתה מסיבת יום הולדת יפה לאבא שלך. במסיבה תגיש לו מתנה מקורית, משהו שאמא תמליץ, בצרוף מכתב מיוחד. אני בטוח שזה יפייס אותו."

"תודה לך נועם על הרעיון. אעשה את זה"

אבנר ודני שוחחו אף הם על תובנות בחינוך ילדים. נראה שאבנר יצא נשכר במיוחד מהטיול הזה. הוא חזר הביתה והחליט להרשם לחוג הורים יחד עם אשתו, אמא של דני."זה מה שהיינו צריכים לעשות מזמן…" אמר לאשתו.

בסיום הטיול, חזרו הביתה כולם . אבנר ודני סיפרו לאמא על החוויות שהיו להם. דני ביקש להודות לא רק לנועם ולאביו, אלא גם לאבא אבנר ש"הסכים לרעיון ופינה את עצמו ליום אחד לטייל אתי."

שלא בידיעת אבא, תכנן וביצע דני את מסיבת יום ההולדת לאבא אבנר. ההפתעה היתה גדולה ואבנר אכן הצליח להתחיל "דף חדש" עם בנו דני.

קרדיט תמונות: אריות- San Diego Zoo