הסיפור שייך למאמר פרשת "וירא": הכנסת אורחים. מומלץ לקרוא את המאמר לפני שמקריאים לילדים את הסיפור.

"אבא, מי אלה שנכנסת איתם לפני רגע הביתה", שאל רועי את אביו יוסי. השעה היתה דחוקה, סמוך לכניסת השבת ויוסי לא ראה אפשרות להשיב אז לבנו רועי.

"החדר הזה פנוי עבורכם. כל מה שיש בו עומד לרשותכם, בשמחה" הודיעה עפרה, אמא של רועי, לאורחים שזה עתה הגיעו.

"תודה. תודה מכל הלב על כל מה שאתם מרעיפים עלינו…"

ליל שבת. כל המשפחה יושבת מסביב לשולחן וגם האורחים לסעודת שבת. הדקות הראשונות היו שקטות. היה חשוב לתת לאורחים להתמקם בסביבה הזרה להם. לאחר מספר דקות פתח יוסי בדברים.

"אורחים יקרים, ברוכים הבאים. אנחנו שמחים על ההזדמנות שלנו להכיר עוד משפחה. ברשותכם נעשה סבב היכרות קצר בין כולנו."

כך, בקלילות ובנועם המשיך יוסי והכיר לאורחים את בני משפחתו. התגובה החיובית של האורחים לא אחרה לבוא:

"יוסי, לפני שנציג את משפחתנו הרשה נא לי להודות בשם כולנו, לך ולמשפחתך היקרה על פתיחת ביתכם לנו ובעיקר על פתיחת הלב הרחב והחם לקבל אותנו בשעת מצוקה." כך פתח נועם את דבריו בשם משפחתו המתארחת. "חשוב לי להקדים את הסיפור שלנו היום, ברשותך" המשיך נועם.

"אמנם, עדיין אנחנו נבוכים מכל מה שקרה, אבל תחושת החום שאנחנו זוכים לה מכם משחררת בנו את המבוכה לאט לאט. ובכן, היעד שלנו היה להיות בשבת עם משפחה שלנו ביישוב שוהם הסמוך אליכם, אלא שהרכב שלנו נתקע, ובמשך כשעה התעכבנו בדרך. אתה יוסי חלפת על פנינו ושמת לב שאנחנו מבקשים עזרה. עצרת ופתרת לנו את הבעיה הטכנית, אך לא הסתפקת בכך אלא הזמנת אותנו להתארח בביתכם. זה הזכיר לנו את אברהם אבינו שהכניס לביתו אורחים, עוברי אורח, שאינו מכירם וסעד אותם בכל טוב." בהמשך הציג נועם את בני משפחתו.

האווירה בשבת זו היתה מיוחדת לשתי המשפחות. אכן, כולם הרגישו שיש כאן הכנסת אורחים מסוג אחר. המבוכה של האורחים נמוגה ואף נוצרו קשרי ידידות בין בני המשפחות, בזכות הפתיחות וגילויי הלב ההדדיים של שתי המשפחות.

"רועי, אני חושב שקבלת תשובה לשאלתך מאתמול סמוך לכניסת השבת" פנה יוסי לבנו.

"נכון, אבא. אשרינו שזכינו להכנסת אורחים מיוחדת כזאת. עכשיו אני לומד להעריך יותר את מי שמזמינים לביתם חיילים ביישובים השונים וכן, שמעתי מחבר, על משפחות שקרובות לאחד מבתי החולים בארץ, שאמצו לעצמם נוהג יפה לבקר בבית החולים בשבת ולהזמין לארוחה את מי שנאלצו להישאר שם לסעוד קרוב משפחה המאושפז."

מוצאי שבת. המשפחה האורחת עומדת לצאת לדרך חזרה לביתה.

"אין בפינו מלים להודות לכם, לכולכם, על האירוח החם והמסור שזכינו לו בביתכם. כמעט שכחנו את נסיבות האירוח. הצלחתם להתקשר אלינו כאילו היינו חברים ותיקים שלכם. יהי רצון שיהיה ביתכם פתוח לרווחה תמיד לכל נצרך וימלא ה' משאלותיכם לטובה", ברך נועם את יוסי וכל משפחתו.

הצעת דיון

  1. מה למדתם על הערך "הכנסת אורחים" על פי הסיפור?
  2. האם יש דמיון בין "הכנסת אורחים" של אברהם אבינו לסיפור שלנו?
  3. האם הזמנת חברים מהשכונה לארוחה בשבת דומה להכנסת אורחים שבסיפור? מדוע?
  4. האם גם אתם נפגשתם עם הכנסת אורחים מהסוג שבסיפור?

קרדיט איור: ענבל גיגי בוסידן igigib@gmail.com

 אם אהבת את התכנים שלנו, את הסגנון, ואת החזון, אנו נשמח לשמור איתך על קשר. אנא מלא את הפרטים שלך בטופס. אנו נשלח במייל רק דברים טובים ומועילים לחינוך ילדיך למידות טובות.