Share

הסיפור שייך למאמר פרשת ויקהל: ציבוריות. מומלץ לקרוא את המאמר לפני שמקריאים לילדים את הסיפור.

"מה יהיה דָוִד עם בית הספר שלנו?" קרא נרגשות אב הבית לעבר אבי, מנהל בית הספר "יהלום".

עירית פתח-תקוה משפצת בכל קיץ את בתי הספר בעיר בסבב מסוים, כך שבמשך השנים זוכה כל בית ספר לשיפוץ מלא. בית הספר "יהלום" שופץ בקיץ הקודם, אך במהלך השנה היו מספר בעיות בתפקוד מערכת החשמל והביוב והיה צורך כעת בשיפוץ כללי של מספר כיתות.

"יש לי רעיון" השיב אבי. "נכנס את ועד ההורים ונחשוב יחד על פתרון"

הישיבה של המנהל עם ועד ההורים, התקיימה עוד באותו שבוע, כחודש לפני סיום שנת הלימודים. הוועד שמע בקשב רב על מצוקת בית הספר. ואז החלו רעיונות שונים להתגלגל בחדר.

גיוס ההורים למשימת השיפוץ

"אני מכיר חמישה בעלי מקצועות שונים בקרב ההורים" הכריז לפתע נועם, יושב ראש הוועד.

"ובכן, מה אתה רוצה לומר?"

נראה לי שכדאי לבדוק אפשרות של גיוס כל בעלי המקצועות מקרב ההורים לערב מיוחד, שבו נפרוש את פרטי הבעיה.

"הצעה יפה" הסכימו כל הנוכחים והוסיפו: "ובלבד ששנת הלימודים תיפתח בפנים חדשות לבית הספר היקר שלנו".  נועם ניגש למשימה- תיאום פגישה עם בעלי המקצועות שבין ההורים.

לאחר כשבועיים, הגיעו לפגישה כעשרה חברים בעלי מקצועות שונים: בנאי, רצף, צבע, שרברב, ועוד. הם הביעו את הסכמתם לבצע את השיפוץ ברצון רב. מקרב בעלי המקצועות נבחר ועד מנהל לתכנון פרטי המשימה: תכנון העבודה וגיוס תרומות למימון החומרים.

התגייסות התלמידים למשימה

לקראת חופשת הקיץ, קיבלו כל ההורים מכתב בנושא שיפוץ בית הספר. במכתב נאמר, בין היתר, שעל כלל ההורים להשתתף בהוצאות הכספיות למימון החומרים. מועצת התלמידים החליטה להתגייס לטובת הענין.

"יש לי רעיון" הכריז דן חבר במועצת התלמידים. "נבקש ממזכירות בית הספר את הכתובות של משפחות התלמידים, ונחלק אותה בינינו. כל שני תלמידים יפנו לקבוצת משפחות וכך נקיף את כל המשפחות בגיוס כללי של הכסף הנדרש."

"גם לי יש רעיון" הכריז חבר אחר במועצת התלמידים. "לארגן ארוחת בוקר בכל יום להורים המשפצים". "רעיונות מצוינים" הכריזו החברים. ושני הרעיונות היפים יצאו לדרך

ההצלחה של גיוס הכספים למימון החומרים היתה גדולה. כל הסכום הנדרש גויס בתוך חודש ימים. ועד הפעולה לעבודות השיפוצים היה שבע רצון.

בכל בוקר הגיעה קבוצת תלמידים עם ארוחת בוקר להורים המשפצים. ההורים התרגשו. זו היתה הזדמנות מיוחדת להם להכיר את ילדיהם ממבט נוסף

עבודה נמרצת בשיפוץ בית הספר

ההורים המשפצים התחילו בעבודתם כבר בתחילת חופשת הקיץ. כל אחד מהם תרם את חופשת הקיץ המגיעה לו ממקום עבודתו לטובת בית הספר. וועד הפעולה מלווה את העבודות יום-יום. בודק אם כל הציוד הדרוש נמצא ומשלים את החסר. מנהל בית הספר ביקר מספר פעמים והביע את התפעלותו מהנמרצות של ההורים והמקצועיות שבעבודה.

פנים חדשות לבית הספר "יהלום"

עבודות השיפוץ הסתיימו. אכן, בית הספר "יהלום" זכה לפנים חדשות. מנהל בית הספר הזמין את כל ההורים למעמד חנוכת הכיתות ששופצו. במעמד זה הביע בהתרגשות רבה את תודתו לוועד ההורים, לבעלי המקצועות שהתגייסו ולמועצת התלמידים שתרמה הרבה להצלחת המבצע הגדול. במעמד זה גם חילק המנהל תעודות הוקרה לכל השותפים להצלחה.

בדבריו אמר המנהל: "ראינו הקיץ מה כוחה של ציבוריות. הבה נמשיך להיות מחוברים כולנו כאיש אחד גם מחוץ לכתלי בית הספר, בעם ישראל כולו."

הצעת דיון

  1. מה היה סוד ההצלחה של בעלי המקצועות בשיפוץ בית הספר?
  2. האם תוכלו לראות דמיון בין דרכי הפעילות של ההורים ושל התלמידים?
  3. מהי הסיבה לדעתכם שציבוריות גורמת להצלחה במבצעים שונים?
  4. האם גם לכם יש דוגמה לפעילות משותפת במשפחה? בשכונה?

אנו מודים לכל מי שענה למשוב ששלחנו, ובמידה ולא הספקתם עדיין ניתן להיכנס כאן (יש ללחוץ על הלינק) אל המשוב בלינק הבא. תודה רבה על המאמץ לשיפור האתר.