פרשת מקץ: ענווה
האדם נחון בכישורים טובים. כישורים שבזכותם מגיע הוא להצלחה. לא אחת "מתגנבת" בלבו תחושת גאווה על כך. פרשת "מקץ" מלמדת שצריך לחוש ענוה וליחס אותה לבורא.
פרשת וישב: אחריות
אחריות היא ערך חברתי מדרג גבוה. בדרך כלל מדובר באחריות צפויה, המתבקשת מתוקף תפקיד. פרשת "וישב" מלמדת על נטילת אחריות, מעבר למצופה, כזו הכרוכה בסיכון.
פרשת וישלח: חנופה לרשעים
חנופה היא סוג של השפעה. היא נחשבת כדרך מגונה ומזיקה. היא גם עלולה לפתח אי יושר. בפרשת "וישלח" למדים אנו שאם צפויה סכנת חיים, מותר להחניף אף לרשעים.
פרשת ויצא: קנאה חיובית
הקנאה הרווחת בחברה, היא קנאה שלילית, לצערנו הרב. היא גורמת להרס עצמי וסביבתי. פרשת "ויצא" מלמדת שישנה קנאה אחרת, חיובית, בונה, שעשויה לגרום אף לצמיחה.
פרשת תולדות: חינוך
החינוך הוא התפקיד הראשי של ההורים. בימינו ישנה נטייה להטיל את אחריות חינוך הילדים על בית הספר. פרשת "תולדות" מלמדת שאבותינו השקיעו מאד בחינוך ילדיהם.
פרשת חיי שרה: חסד של אמת
"עולם חסד ייבנה". טבעי שכל אחד נזקק באיזשהו שלב בחייו לחברו. לעתים חושב הנותן על גמול. פרשת "חיי שרה" מלמדת על חסד של אמת כשהנותן לא חושב כלל על גמול.
פרשת וירא: לימוד זכות
קימת נטייה אצל רבים לפרשן אירועים בהטיה לכוון חובה. פרשת "וירא" מלמדת על אברהם אבינו שניסה ללמד זכות כלפי אנשי סדום למרות היותם "רעים וחטאים לה' מאד".
פרשת לך לך: עין טובה
עצות רבות יש כנגד "עין הרע". אך פרשת "לך לך" מלמדת על "עין טובה" שהיתה לאברהם אבינו. הוא ראה בברכה הצלחתו של האחר, ולעצמו לא רצה לקבל אפילו שרוך נעל.
פרשת נח: שכרות
היין נחשב למשקה חשוב ומכובד. אך, שימוש לא נכון בו עלול להביא לשכרות. פרשת "נח" מתארת את הנזק החמור שנגרם לנח ולמשפחתו כתוצאה משתיית יין מופרזת של נח.
פרשת בראשית: צניעות
"צניעות" היא מידה מוערכת כשמדובר בהתנהגות חברתית. בדרך כלל מוענקת למי שמרבים לעשות למען הכלל בלי פרסום. האם היא גם מוערכת דייה כשמדובר בצניעות בלבוש?
פרשת וזאת הברכה: צדק מוחלט
העולם יפה ללא עוולות. כשיש חריגה, צריך להעמיד לדין את האשמים. פרשת "וזאת הברכה" מלמדת שלמרות עשיית הדין על ידי השופטים, "צדק מוחלט" נעשה רק על ידי ה'.
מדות טובות בפרשת "האזינו"
להלן סקירה של מידות טובות בפרשת "האזינו". עבור שלש המידות הראשונות תמצאו הרחבה בצורת מאמר וסיפורי ילדים נלווים.
פרשת האזינו: כפיות טובה
כפיות טובה היא מידה גרועה. היא הופיעה לראשונה בחטא האדם הראשון. פרשת "האזינו" מזהירה מפני כפיות טובה של כל העם מול הטובות שזוכה הוא לקבל מה' תמיד.
מידות טובות בפרשת "וילך"
להלן סקירה של מידות טובות בפרשת "וילך". עבור שלש המידות הראשונות תמצאו הרחבה בצורת מאמר וסיפורי ילדים נלווים.
פרשת וילך: שבט רוחני
מסגרת חברתית בריאה מצריכה התיחסות גם לצרכים הרוחניים של הקהילה. פרשת "וילך" מלמדת שבעם ישראל היה שבט שלם מופקד על הזנה מתמדת של תכנים רוחניים לכל העם.
מידות טובות בפרשת "נצבים"
להלן סקירה של מידות טובות בפרשת "נצבים". עבור שלוש המידות הראשונות תמצאו הרחבה בצורת מאמר וסיפורי ילדים נלווים.
פרשת נצבים: חובת ההתבוננות
ההתמדה היא אחד הערכים החשובים שראויים לאימוץ. פרשת "נצבים" מלמדת שבנוסף להתמדה, חשובה התבוננות מדי פעם באותה פעילות מתמדת, כדי לא לרדת ברמת האיכות.
מידות טובות בפרשת "כי תבא"
להלן סקירה של מידות טובות בפרשת "כי תבא". עבור שלש המידות הראשונות תמצאו הרחבה בצורת מאמר וסיפורי ילדים נלווים.
פרשת כי תבא: השמחה כעיקרון
השמחה חיונית היא לכל אדם. בדרך כלל מתעוררת באירוע, רכישת חפץ וכדומה, ונחשבת חיצונית. פרשת "כי תבא" מלמדת שישנה שמחה פנימית, שצריכה להיות קבועה בלב.
מידות טובות בפרשת "כי תצא"
להלן סקירה של מידות טובות בפרשת "כי תצא". עבור שלוש המידות הראשונות תמצאו הרחבה בצורת מאמר וסיפורי ילדים נלווים.