הסיפור שייך למאמר פרשת במדבר: ביצוע הוראות. מומלץ לקרוא את המאמר לפני שמקריאים לילדים את הסיפור.

סיפורנו הוא על הצלחה מדהימה של שגריר ישראל באו"ם שהתחילה בגיל ילדות.

"רוני, בוקר טוב. מה שלומך הבוקר? האם הכל מוכן כבר לבית הספר?" שאלה אמא נועה את בנה לקראת צאתו לבית הספר.

"אמא, הכל בסדר. אני רק לא יודע למה את שואלת אותי כמעט כל בוקר. את הרי יודעת שאני מכין את כל הציוד לפני השינה, ובבוקר נשאר לי רק להכניס את הכריך"

"רוני, חמודי, אני מאד שמחה בך! אני שואלת רק כדי לוודא שהכל בסדר, אבל כדאי גם שתדע שלא כל הילדים זריזים כמוך ומבצעים את ההוראות במלואן"

אכן, רוני הוא ילד מסודר ומשתדל לבצע הוראות במלואן. הוא תלמיד כיתה ו' ובבית הספר נבחר לאחרונה ליושב ראש מועצת התלמידים בגלל תכונתו זו.

"חברים, שלום" פתח רוני את דבריו בישיבת מועצת התלמידים הראשונה שקיים."לפנינו משימה חשובה – השתתפות בהכנת מסיבת סיום שנת הלימודים. המסיבה אמורה להתקיים בעוד חודש ימים מהיום, והחלק שלנו הוא קישוט הפרוזדורים של בית הספר לקראת המסיבה."

החברים העלו רעיונות שונים. רוני רשם לפניו את כל ההצעות ובישיבה הבאה הגיש את כל ההצעות בפני החברים. לאחר הצבעה, נבחרו התכנים לכרזות וסגנון הקישוט.

חברי המועצה גייסו לעזרתם מתנדבים מהכתות הגבוהות ויחד קשטו את בית הספר בשילוב הכרזות.

בסיום המסיבה הזמינה מנהלת בית הספר את מועצת התלמידים למשרדה.

"תלמידים יקרים. ידעתי שבית ספרנו זכה בתלמידים טובים מבחינה לימודית וחברתית, אך לא ידעתי שגם בתחום ההתנדבות אתם כאלה…תודה לכם, ולרוני במיוחד, על ארגון עבודת הקישוט. האווירה בבית הספר לקראת המסיבה היתה נעימה גם בזכות הקישוט היפה שהוספתם בהשקעה רבה." דברי המנהלת חגית

רוני סיים לימודיו היסודיים, עבר לחטיבת הביניים ומשם לתיכון ולשירות הצבאי. תכונותיו היסודיות של ביצוע הוראות ובזריזות ליוו אותו בכל מקום אליו הגיע. גם בצבא הצטיין בכך ולאחר שירותו הצבאי בחר ללמוד באוניברסיטה מדעי המדינה. כבר בשנות הלימודים בתיכון התעניין רוני בתחום ההסברה של משרד החוץ. הוא קרא מאמרים והשתתף בכנסים שעסקו בנושא.

בסיום לימודי תואר ראשון, חיפש עבודה בתחום ההסברה. לשמחתו מצא מודעה במדור "דרושים" של משרד החוץ. התפקיד שתואר שם הוא: "עוזר לשגריר ישראל באו"ם בעריכת חומרי הסברה". הוא ניגש לראיון בהתלהבות רבה.

"שלום. שמי רוני ואני שלחתי לכם קורות חיים בענין המשרה שחיפשתם. עקב כך הוזמנתי היום לראיון" כך הציג רוני את עצמו בפני מזכירות משרד החוץ.

"המתן בבקשה עד שמנהל המכרזים יתפנה"

רוני המתין ובלבו ציפייה שאכן יתקבל לעבודה זו.

"רוני, ספר נא לי קצת על עצמך. מה מעניין אותך, ומדוע פנית למכרז זה?" נשאל בראיון.

רוני הסביר יפה את יחסו למעמדה של מדינת ישראל היום בעולם, ובמיוחד על רקע המתח המתמיד בינה לבין מדינות ערב.

"רוני, אני מאד מתפעל מהעניין שאתה מגלה בנושא מדיניות ההסברה שלנו. אני שמח לבשרך שהתקבלת לעבודה. ותוכל להתחיל את העבודה כבר ביום ראשון הקרוב"

רוני שמח מאד. מיד התקשר להוריו. והכין את עצמו עניינית לקראת יום ראשון.

עבודתו כעורך חומרי הסברה נחלה הצלחות מדהימות. עד מהרה העריך שגריר ישראל באו"ם שיש לרוני עתיד גדול בתחום ההסברה. לאחר שנתיים, כשעמד לסיים את תפקידו המליץ השגריר בפני ראש הממשלה לבדוק אפשרות קידומו של רוני במשרד החוץ.

רוני התקדם בעבודתו. לאחר שנתיים נבחר לשמש עוזר השגריר באו"ם, מה שהצריך אותו להעתיק מגוריו לאמריקה. בעבודה זו עבד כשלש שנים, בהן התלווה לשגריר בהרבה מפגשים. שנים אלה היו עבורו תקופת לימודים מרתקת והוא הלך והשקיע יידע ומאמצים רבים בלימוד תכני ההסברה.

גולת הכותרת להצלחתו בעבודה היה רעיון מקורי, עליו חשב כשנה, עד שהביאו לגמר הצגתו.

"אדוני ראש הממשלה" פתח רוני בביקור בארץ במשרד ראש הממשלה."עוד בלימודי בתיכון תמהתי מדוע איננו משקיעים מספיק בהסברה בשפה הערבית. לאחר שנים, במקום להמשיך ולהתפלא ואף להתלונן, החלטתי לנסות בעצמי לבנות דגם של הסברה כזה. אני שמח היום שאני יכול להציג בפניך ובפני שר החוץ ועוזריו את מה שהכנתי במשך כחצי שנה"

רוני הציג מצגת וסרטון בשפה הערבית שתוכנם ביסוס אחיזתנו בארץ ישראל כפי שעולה מהתנ"ך מצד אחד, ולהבדיל, מהקוראן המקודש בעיני הערבים, מצד שני.

רוני הכין חומרים אלה בהשקעה רבה הן מצד ההתחקות אחר תכנים טובים והן מההיבט המקצועי. הוא זכה לתשואות רמות מראש הממשלה ולתעודת הערכה משר החוץ.

לאחר כשנה מאז הציג את החומרים, הגיש מועמדות לתפקיד שגריר ישראל באו"ם, תפקיד שהתפנה. הועדה שישבה לדון במועמדים החליטה ברוב קולות על מועמדותו והוא נבחר לתפקיד הנכבד – שגריר ישראל באו"ם.

כשנשאלה אמו נועה אם כבר בילדות ראתה ניצני הצלחה בכוון הזה. השיבה:

"אכן, משנות ילדותו בלט רוני במילוי הוראות ובזריזות נפלאה. לאורך שנות גידולו בלט בתכונה זו, הן בתיכון, הן בצבא. לא יכולתי לצפות לזכייה בתפקיד כזה, אך בהחלט אינני מופתעת, כי התפקיד הולם אותו בהחלט."

היכן פוגש סיפורנו את פרשת השבוע

בפרשתנו מתארת התורה בפירוט את סדר חנייתם של שבטי ישראל במדבר – כל שבט בכוון הנכון של העולם ובמיקום הנכון ביחס לאחיו שבאותו כוון – ביצוע הוראות מושלם! גם סיפורנו מתאר את רוני כמי שביצע תמיד את ההוראות שקיבל.

הצעת דיון

  1. מה היה מיוחד בתפקודו של רוני מאז תקופת הילדות?
  2. האם לדעתכם השקיע רוני מאמץ מיוחד כדי לשמור על תכונתו? פרטו
  3. איזו חשיבות ניתן לראות בביצוע הוראות מלא?
  4. האם גם אתם פגשתם בתכונה זו? שתפו

קרדיט איור: רז אבירם razshomrata@gmail.com

 אם אהבת את התכנים שלנו, את הסגנון, ואת החזון, אנו נשמח לשמור איתך על קשר. אנא מלא את הפרטים שלך בטופס. אנו נשלח במייל רק דברים טובים ומועילים לחינוך ילדיך למידות טובות.