הסיפור שייך למאמר פרשת נשא: חשיבות הכוונה. מומלץ לקרוא את המאמר לפני שמקריאים לילדים את הסיפור.

"גד, ראית את לוח המודעות בדרך הביתה?" שאלה אמא טובה את אבא

"ראיתי. את ודאי מתכוונת להופעת מועמדים נוספים לראשות העיר, נכון?"

"אכן, כן, גד. מה זה עושה לך?"

"כיף! אני שמח שעוד ועוד אנשים מגלים אכפתיות ואחריות למה שקורה בעיר. אוי ואבוי אם לא היתה תחרות ואפילו מתח בין מועמדים."

הבחירות בנתניה מתקיימות אחת לארבע שנים. גד נבחר לפני עשר שנים ומאז זכה כבר פעמיים בראשות העיר. גם הפעם הגיש מועמדותו, אך לא קיים פעילות שיווקית הכוללת: חוגי בית, הפצת עלוני הסברה ועוד. הוא פרסם בתחילת עונת הבחירות מכתב אישי לכל תושבי העיר, ובכך הסתפק.

"גד, נראה לי שאתה אדיש לתחרות שקורת כעת. ראה כמה חומר תעמולתי קבלנו בדואר – עשרות דפי פרסום מחמשת המועמדים. ואילו אתה לא פרסמת ולו דף אחד?!"

"מצטער שלא הבנת עד היום את דרכי בנושא תפקיד ראש העיר. אינני מאמין בפרסומים לשכנוע אנשים. יש לאנשים שכל לחשוב מי באמת מתאים לתפקיד."

"אולי אזכה לשמוע ממך פעם אחת בצורה מסודרת את הרעיון שלך בנושא?"

"בבקשה, זה מאד פשוט. יש ביטוי של חכמינו זכרונם לברכה האומר: 'מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך'. כלומר, לא חשוב מה פרסמת, חשוב מה עשית"

"כלומר? מה אתה מתכוון?"

"מי שעוקב אחרי העשייה שלי בעיר, לא מבזבז את זמנו בקריאת הפרסומים על מועמדים חדשים. במשך עשר השנים האחרונות התפתחה העיר בכל התחומים, מה שלא התפתחה במשך עשרים השנים שקדמו לאלה. בתי ספר שופצו, גנים צבוריים נבנו, כעשרים מפעלים המעסיקים כעשרת אלפים עובדים נפתחו ועוד ועוד."

"ומה יעשה האזרח הפשוט, שעמל הרבה לפרנסתו ולא מצליח לעקוב אחר התפתחות העיר? איך תצרף אותו לרשימת התומכים בך?"

"אם קראת את המכתב היחיד שהוצאתי לציבור בתחילת העונה, תראי שהגעתי במכתב זה גם לאחרון התושבים בעיר. מכתב זה כתוב בשפה קלה, המתאימה גם לעולים חדשים. פרטתי בו את כל החידושים שהצלחתי לבצע בע"ה בעיר במשך עשר השנים. מי שרוצה לראות בהמשך פיתוחה של העיר, ברור לו במי לתמוך"

הבחירות לראשות העיר התקיימו. אכן, גד זכה גם הפעם בתפקיד הנכבד. השמחה בביתו היתה גדולה. עד מהרה נפוצה הידיעה וידידים רבים הגיעו הביתה לברכו להצלחה.

למחרת זכייתו כתב גד מכתב לכל תושבי העיר נתניה. בין השאר כתב:

"ברצוני להודות לכל תושבי העיר ובעיקר למי שתמכו בי. בחירתכם מעידה על רצון חזק שלכם לראות בהמשך פיתוחה של עירנו היקרה. אני מודה גם לעמיתי המתמודדים, כי בפעילותם הנמרצת בעונת הבחירות גילו את רצונם העז להיבחר כדי לקדם את העיר. העיר שייכת לכל תושביה באותה מידה. היום, לאחר הבחירות על כולנו להתאחד סביב הרצון המשותף לקידום העיר. יהי רצון שאכן נצליח במשימה המשותפת לכולנו"

בראיון שנתן לעיתון העיר, נשאל בין השאר: "תוכל לשתף את תושבי העיר בסוד ההצלחה שלך? איך אתה מסביר שנבחרת עכשיו בפעם השלישית לראשות העיר כשרמת הפעילות שלך בפרסום בעונת הבחירות – היתה נמוכה ביותר?"

על כך השיב גד:

"אינני יודעי אם זה סוד, זהו עיקרון שהולך אתי מבית אבא, שהצלחה מושגת בשיתוף כל הכוחות שבסביבתך. כמו מפקד בצבא שרוצה בהצלחת המשימה הצבאית שעומדת לפניו. מה הוא אומר לחייליו? 'בואו נשקיע כל אחד את מלוא כוחו בתפקיד המוטל עליו, כך נשיג את היעד.'. גם בניהול העיר, השתדלתי למצוא  בכל אחד מעובדי העירייה וגם מחוצה לה את התחום הקרוב ללבו, את מה שהוא יודע לעשות טוב והצמדתי לו משימה. בדרך זו יותר ויותר אנשים הרגישו שייכות לעשייה, היה אכפת להם להצליח, כי הצלחת העיר היא הצלחתם. אני מקוה שגם בתקופה החדשה של תפקידי בראשות העיר אצליח לרתום יותר ויותר אנשים למשימות הנקרות בדרכנו"

היכן פוגש סיפורנו את הפרשה

בפרשת השבוע האריכה התורה בתיאור הקרבנות של הנשיאים. היא חזרה שתים עשרה פעם מה שהיה ניתן להיכתב בפעם אחת, כדי ללמדנו שמי שמשקיע חשיבה מיוחדת וכוונה בעשייה שלו, ראוי להערכה ויש לציינו במיוחד, שלא תיחשב עשייתו כהעתק מאחרים. כך גם בתפקיד צבורי, מי שמשקיע חשיבה בעשייתו, ראוי להערכה.

הצעת דיון

  1. מדוע לא הפיץ גד דפי פרסום בעונת הבחירות?
  2. מי שהצביע עבור גד היה זה בגלל…
  3. מה היה הסברו של גד למראיין על סוד הצלחתו בתפקיד?
  4. האם גם לכם יש דוגמה למי שמשקיע חשיבה בעשייתו? שתפו

קרדיט איור: רז אבירם razshomrata@gmail.com

 אם אהבת את התכנים שלנו, את הסגנון, ואת החזון, אנו נשמח לשמור איתך על קשר. אנא מלא את הפרטים שלך בטופס. אנו נשלח במייל רק דברים טובים ומועילים לחינוך ילדיך למידות טובות.