הסיפור שייך למאמר פרשת שופטים: אמונת חכמים. מומלץ לקרוא את המאמר לפני שמקריאים לילדים את הסיפור.

אבנר חזר הביתה מריצת הערב. האוויר בחוץ היה חם ולח, אבל זה לא מנע ממנו להשלים את הריצה השבועית. הוא נכנס לבית ואמר ״שלום!״ אבל אף תשובה לא נשמעה. מוזר, הילדים וודאי ישנים, אבל היכן אביגיל? הוא נכנס למקלחת קרה קצרה, ולאחר מכן הלך למטבח לאכול משהו.

הוא ראה את אביגיל אשתו יושבת, אוחזת בידה כוס קפה, ומבטה טרוד.

״אה, את פה! חשבתי שיצאת! מה קרה..?״

״שום דבר מיוחד, אני פשוט דואגת״

״ממה הפעם״, שאל אבנר.

״הפעם ממך, יקירי״, השיבה.

״מה?! מה הפעם? דוקא היום הייתי אבא ובעל מושלם…״

״אתה תמיד מושלם, טוב כמעט תמיד, אבל בכל מה שקשור לפוליטיקה אתה עוד צריך להשתפר..״

״ברור, אבל למה את מתכוונת?״

״החלטת שאתה רץ לבחירות לראשות המועצה״, אמרה אביגיל, ״ובאמת בנית צוות לתפארת, עם מקורות מימון, סקרים מקדימים וכו', אבל את העיקר שכחת!. הרחוב כולו, שלא לדבר על הפייסבוק והואצאפ״, המשיכה אביגיל, ״כולם מופקרים!. אנשים כותבים עליך מה שהם רוצים, בלי שום בסיס, ואתה לא מגיב!״.

״אביגיל, דיברנו על זה, אני לא מאמין בפוליטיקה שלילית…״

״אבל כל היועצים השיווקיים הכי גדולים אמרו לך שאם אתה לא שם – ברשתות החברתיות, אתה לא קיים!״

״נכון״, השיב אבנר, ״אבל לי יש עוד יועץ, אדם שאת דווקא מכירה – הרב של השכונה, הרב יוסי, שמדבר שפה קצת אחרת. עוד לפני שהחלטתי לרוץ לבחירות, התייעצתי והתלבטתי אתו. את ההחלטות אני מקבל, אבל בצד המוסרי אני שומע לו, בבחינת ׳ועשית ככל אשר יורוך׳ ״.

״נו, באמת, אבנר, זה נשמע נאיבי ותלוש, מה לרב ולפוליטיקה?״

״אמת דיברת, אין לו ולא כלום עם פוליטיקה, אבל דווקא בגלל זה אני בוחר בו. בתוך הפוליטיקה אדם יכול להתעוור וללכת לאיבוד, והוא חייב מצפן, ואני בחרתי את המצפן שלי – הרב. ומזל שיש לנו מצפן כזה שנקרא התורה או הרב, כי אחרת אני לא יודע אם בכלל הייתי נכנס לזה..״

״נו, מיילא״, הגיבה אביגיל. ״אני באמת מקווה שזה נכון״.

״אם זה נכון מצפונית, זה נכון גם ללב שלי. ואם הלב שלי שקט, אני שקט״, אמר אבנר. אחר כך הוסיף אבנר ופרט את מה שיעץ לו הרב: "הרב יוסי שמע אותי ותחילה תחקר אותי מדוע בכלל אני מגיש מועמדות לראשות העיר. לאחר ששמע על התכנית שלי לטפל בכמה תחומים שהיו עד כה מוזנחים, כמו הנוער, הסכים אתי. הצעתו היתה שאקיים בביתנו מפגשים עם חברים שאכפת להם בשינויים בתחומים האלה."

אביגיל לא הרפתה…"אבל איך הציבור יכיר אותך וישתכנע שכדאי לבחור בך?"

"הפעילים האלה יקיימו חוגי בית ברחבי העיר וכך תלך ותגבר התהודה של תכנית השינוי, ולהיעזר בפרסומות בלוחות המודעות או ברשתות החברתיות, הרב טוען שהפעילות המקובלת גובלת ברכילות ורומזת למחדלים, ולכן עלי להימנע מעברות אלה"

״טוב יקירי, אני לא מבינה איך אתה מסוגל לנהל שיחה ארוכה כזו בסוף יום ואחרי ריצה מתישה.. בתאבון, יש לך מחר עוד יום בחירות…״.

היכן פוגש סיפורנו את הפרשה

"ועל זה אוסיף ואומר לך" הוסיף אבנר לומר, "הרב לימד אותנו בשיעורים שהוא מוסר בבית הכנסת, שיש ליהדות מה לומר בכל תחומי החיים וכמו שחייבים לשמוע לרב בענייני כשרות, כך חייבים לשאול אותו בענייני בחירות ועל פי דבריו לנהוג. בכל אופן אני מאחל הצלחה לכל תושבי העיר."

מועד הבחירות הגיע. אבנר נבחר ברוב גדול לראשות העיר בזכות שנשמע לעצתו של הרב שלא "להתלכלך" במסע הבחירות באיסורי רכילות ולשון הרע. עבודתם המאומצת של צוותי העבודה שהקים נתנה פירות, ורבים האזרחים שהתוודעו ליושרו ולכוונותיו הטובות של אבנר בטיפול בבעיות הנחוצות.

הצעת דיון

  1. בקשר לסיפור שייך המושג "אמונת חכמים" תוכלו אולי להסביר את הקשר?
  2. מי נהג על פי ההנחיה הזאת?
  3. האם יש ליהדות מה לומר בכל תחום מתחומי החיים? תנו דוגמה
  4. מה ניתן ללמוד מהסיפור על ניהול בחירות למועצת תלמידים בבית הספר?

קרדיט איור: רז אבירם razshomrata@gmail.com

 אם אהבת את התכנים שלנו, את הסגנון, ואת החזון, אנו נשמח לשמור איתך על קשר. אנא מלא את הפרטים שלך בטופס. אנו נשלח במייל רק דברים טובים ומועילים לחינוך ילדיך למידות טובות.